ОТКРИТА ПРАКТИКА


"Какво се крие в бутилката?"

Предварителна подготовка на учителя

Информация за: що е бутилка, за какво се използва, от какви материали се изработва, как и къде, видове бутилки;

Изработване на РР продукт.

Поставяне на задача за съвместна работа със семейството на детето - откриване на нетрадиционна /или обикновена/ бутилка и разговор за това, какво е съдържала бутилката, от какъв материал е, как е придобита и т.н.

Подготовка на сценарий за ситуацията - организация на средата, примерни въпроси по темата.

Как разпознаваме от какъв материал е бутилката?

Коя бутилка е по-сигурна за съхранение на продукт?

Как разпознаваме какво е съдържанието на бутилката?

Трябва ли да се доверяваме на етикетите?

Как проверяваме каква е течността в бутилката?

Предварителна подготовка на детето
Вкъщи е определена бутилката, която ще се прибави към колекцията на групата и родителите са разговаряли с детето за конкретната бутилка от къде е , от какво е, какво е съдържала и има ли антикварна стойност.
Цел : 
Обогатяване на представите за бутилката като продукт и колекционерството като дейност.
Задачи:
Създаване на колекция от бутилки.
Съставяне на кратък разказ  за бутилката.
Очаквани резултати :
Детето  разпознава основни структурни и функционални признаци на  предмети и може да описва предназначението  им. 
 




































































Следващи дейности - превръщане на бутилката в "кукла" и изиграване на етюди с тях, украса на бутилката с различни техники, екологичен урок за история и  рециклиране на бутилките.





Открита ситуация 
 ОН"Математика" Тема : Седмица

Госпожа Изабела  Цветкова и децата от група "Слънчице" разговарят за дните в седмицата.
Сред децата е г-жа Василева - тя днес ще е част от  екипа.
Ще си поговорим за вчера, днес и утре.






















Откриваме части от картини, разказващи какво се е случило вчера с Мишо, как той днес празнува и какво ще прави утре. 



















Сега ще разкажем как групите са се справили
с работата и какво сме подредили.



 Имаме нова задача. Не е трудна, а си имаме и помощници.


















"Аз нарисувах нощна картина."
"А пък аз  картина през деня." "Аз трябваше да оцветя парченцата с точки - получи ми се буква"
"Какво ли ще правим сега?"











  "Моят ден и твоята нощ са  едно денонощие. Подредихме седем денонощия.Това си е седмица.Под всеки ден сложихме буквата му."



БРАВО!!!!!!






Валерия Мирчева представи открита практика на  новоназначените учители

От 28.11 - 02.12. 2011г в ЦДГ "Вълшебница" новоназначени и желаещи учители бяха обучени по програма "Аз променям света".
 В група "Бамби" в понеделник от момента на свободното изразяване е изведена темата "Домашни любимци"
Технология на ситуацията
Първо равнище. Цел: стимулиране у детето на актуална установка за възприемане на ново знание -  домашни любимци и грижи за тях.
Основен метод: - разговор
Използвани похвати:уточняващи въпроси
Второ равнище. Цел: Уточняване представите на децата за домашните любимци, потребности, грижи за тях.
Основен метод:автодидактична игра.


Тип: диск   Вид: кооперативно-конкурентна
 Тип: лото  ключ Вид: индивидуално-конкурентна
"Кой съм аз и какво обичам?"

 Тип: карти    "Моите любимци"

"Избери  си любимец, направи подарък"
"Открий по силуета"
Трето равнище. Цел: Отделяне елементите в познавателния обект и целеполагащата единица. Основен метод: графично и действено моделиране.


Четвърто равнище.  Цел: Пренос на знания за домашни любимци
Изработване на постер






Група " СЛЪНЧИЦЕ" 

тема: Васил Левски 
 


Цел:

Разбиране и осъзнаване значимостта на делото на великия българин Васил Левски.
Задачи: Запознаване с живота и делото на В.Левски;
Описание на качествата и характера му чрез разказа "Васил Левски" от Иван Вазов;
Стихове за бележития българин, представени от децата на гр. "Слънчице".

Гости: децата от гр. "Мики Маус"

средства: постер, произведения за В.Левски  




 

ГРУПА  "СЛЪНЧИЦЕ"
Учители : Людмила Стефанова
                                                Изабела Цветкова
Образователно направление- Социален свят

Ядра – Общуване с околните и себеутвърждаване

Тема- „Аз се грижа „