"Какво се крие в бутилката?"
Предварителна подготовка на учителя
Информация за: що е бутилка, за какво се използва, от какви материали се изработва, как и къде, видове бутилки;
Изработване на РР продукт.
Поставяне на задача за съвместна работа със семейството на детето - откриване на нетрадиционна /или обикновена/ бутилка и разговор за това, какво е съдържала бутилката, от какъв материал е, как е придобита и т.н.
Подготовка на сценарий за ситуацията - организация на средата, примерни въпроси по темата.
Как разпознаваме от какъв материал е бутилката?
Коя бутилка е по-сигурна за съхранение на продукт?
Как разпознаваме какво е съдържанието на бутилката?
Трябва ли да се доверяваме на етикетите?
Как проверяваме каква е течността в бутилката?
Вкъщи е определена бутилката, която ще се прибави към колекцията на групата и родителите са разговаряли с детето за конкретната бутилка от къде е , от какво е, какво е съдържала и има ли антикварна стойност.
Цел :
Обогатяване на представите за бутилката като продукт и колекционерството като дейност.
Задачи:Създаване на колекция от бутилки.
Съставяне на кратък разказ за бутилката.
Очаквани резултати :
Детето разпознава основни структурни и функционални признаци на предмети и може да описва предназначението им.


Следващи дейности - превръщане на бутилката в "кукла" и изиграване на етюди с тях, украса на бутилката с различни техники, екологичен урок за история и рециклиране на бутилките.
Открита ситуация
ОН"Математика" Тема : Седмица
Госпожа Изабела Цветкова и децата от група "Слънчице" разговарят за дните в седмицата.
Сред децата е г-жа Василева - тя днес ще е част от екипа.
Ще си поговорим за вчера, днес и утре.



Откриваме части от картини, разказващи какво се е случило вчера с Мишо, как той днес празнува и какво ще прави утре.

Сега ще разкажем как групите са се справили
с работата и какво сме подредили.
Имаме нова задача. Не е трудна, а си имаме и помощници.



"Аз нарисувах нощна картина."
"А пък аз картина през деня." "Аз трябваше да оцветя парченцата с точки - получи ми се буква"
"Какво ли ще правим сега?"
"Моят ден и твоята нощ са едно денонощие. Подредихме седем денонощия.Това си е седмица.Под всеки ден сложихме буквата му."
БРАВО!!!!!!
Валерия Мирчева представи открита практика на новоназначените учители
От 28.11 - 02.12. 2011г в ЦДГ "Вълшебница" новоназначени и желаещи учители бяха обучени по програма "Аз променям света".
В група "Бамби" в понеделник от момента на свободното изразяване е изведена темата "Домашни любимци"
Технология на ситуацията
Първо равнище. Цел: стимулиране у детето на актуална установка за възприемане на ново знание - домашни любимци и грижи за тях.
Основен метод: - разговор
Използвани похвати:уточняващи въпроси
Второ равнище. Цел: Уточняване представите на децата за домашните любимци, потребности, грижи за тях.
Основен метод:автодидактична игра.
Тип: диск Вид: кооперативно-конкурентна
Тип: лото ключ Вид: индивидуално-конкурентна
"Кой съм аз и какво обичам?"
Тип: карти "Моите любимци"
"Избери си любимец, направи подарък"
"Открий по силуета"
Трето равнище. Цел: Отделяне елементите в познавателния обект и целеполагащата единица. Основен метод: графично и действено моделиране.
Четвърто равнище. Цел: Пренос на знания за домашни любимци
Изработване на постер
Група " СЛЪНЧИЦЕ"
Сред децата е г-жа Василева - тя днес ще е част от екипа.
Ще си поговорим за вчера, днес и утре.



Откриваме части от картини, разказващи какво се е случило вчера с Мишо, как той днес празнува и какво ще прави утре.

Сега ще разкажем как групите са се справили
с работата и какво сме подредили.
Имаме нова задача. Не е трудна, а си имаме и помощници.



"Аз нарисувах нощна картина."
"А пък аз картина през деня." "Аз трябваше да оцветя парченцата с точки - получи ми се буква"
"Какво ли ще правим сега?"
"Моят ден и твоята нощ са едно денонощие. Подредихме седем денонощия.Това си е седмица.Под всеки ден сложихме буквата му."
БРАВО!!!!!!
Валерия Мирчева представи открита практика на новоназначените учители
От 28.11 - 02.12. 2011г в ЦДГ "Вълшебница" новоназначени и желаещи учители бяха обучени по програма "Аз променям света".
В група "Бамби" в понеделник от момента на свободното изразяване е изведена темата "Домашни любимци"
Технология на ситуацията
Първо равнище. Цел: стимулиране у детето на актуална установка за възприемане на ново знание - домашни любимци и грижи за тях.
Основен метод: - разговор
Използвани похвати:уточняващи въпроси
Второ равнище. Цел: Уточняване представите на децата за домашните любимци, потребности, грижи за тях.
Основен метод:автодидактична игра.
Тип: диск Вид: кооперативно-конкурентна
Тип: лото ключ Вид: индивидуално-конкурентна
"Кой съм аз и какво обичам?"
Тип: карти "Моите любимци"
"Избери си любимец, направи подарък"
"Открий по силуета"
Трето равнище. Цел: Отделяне елементите в познавателния обект и целеполагащата единица. Основен метод: графично и действено моделиране.
Четвърто равнище. Цел: Пренос на знания за домашни любимци
Изработване на постер
Група " СЛЪНЧИЦЕ"
тема: Васил Левски
Цел:
Разбиране и осъзнаване значимостта на делото на великия българин Васил Левски.
Задачи: Запознаване с живота и делото на В.Левски;
Описание на качествата и характера му чрез разказа "Васил Левски" от Иван Вазов;
Стихове за бележития българин, представени от децата на гр. "Слънчице".
Гости: децата от гр. "Мики Маус"
средства: постер, произведения за В.Левски
ГРУПА "СЛЪНЧИЦЕ"
Учители : Людмила Стефанова
Изабела Цветкова
Образователно направление- Социален свят
Ядра – Общуване с околните и себеутвърждаване
Тема- „Аз се грижа „